22. 8. 2010.

HLEB








Ovaj vikend  u mojim uspomenama  je praznik  hleba, tako sam porasla i u mojoj državi, do današnjeg dana, 20. avgusta organizuje se festival u čast hleba. Sada i ja demonstriram nekoliko vrsta  koje sam pravila u zadnjem periodu - da  ja sama parvim svakog dana  sveži hleb za moju porodicu, isto kao što je  ponekad moja baka to radila. Razlika  je u tome, što je  ona  pekla  jednom nedeljno  tako  veliki hleb, koji nam je trajao 7 dana. Setim se kako  je uveče sejala  brašno u drvenu kadu  koja je   služila samo za hleb, kuvani krompir  stavljala  u presu,  pripremala kvasac...

A ujutro, ranije nego obično ustajala, mešala testo i u pletenu ovalnu  korpu  postavljala  prostirač na koji je  sipala  brašno  zatim testo i nosila  kod pekara na pečenje. Hleb je pekla tamo. Možda  ne baš takvim redom, možda sam nešto  i zaboravila, nisam  znala a ni pretpostavljala da će mi to nekada trebati. Ono čega se sigurno sećam je da je deda, koji je redovno išao za pečeni hleb,  uvek govorio da će hleb doneti kući  samo ako je lep, neće On sebi dozvoliti da se stidi ako hleb nije takav kakav treba da bude. Kako se ja sećam takvih situacija nije bilo. Hleb je uvek ispao odličan , ukusan  i lep.

Mnogo vremena je prošlo od tog doba ja  više nemam  koga da pitam kako je baka spremala   hleb ...ali sada iz moje "pekare " izlaze   razne vrste hleba : ponekad beli, ponekad raženi, sa celim zrnom, sa semenkama, sa različitim  začinima sve zavisi od mog  raspoloženja, ovde je ilustracija...










Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts with Thumbnails

Stamp