16. 8. 2010.

Ratatouille

 
 
Danas u svojim snovima putovala sam dalje, ali ne puno daleko od Majorke, samo do francuske obale,  tamo na rivieri  spema se mediteransko  klasično jelo od povrća  koje se zove Ratatouille.
Za ovaj  vrući vikend preporučujem da se upoznate sa njim.

potrebno je:

1 Patlidžan
2 tikvice
2-3 mlada luka ili  1 glavica crnog luka
1 glavica belog  luka
2 crvene   slatke paprike
2 žute paprike
3-4 mala paradajza
koriander
so
crni biber-  /najbolje je sveže mleven


Francuzi vole ovo da jedu  uz jagneće šnicle, ali i uz ribu je odlicno . Mi smo ovaj  put  jeli  sa pečenim ramstekom sa susamom   začinjenim puterom.









Oprano povrće   seckamo na kolutove  ili na kockice i  redom na maslinovom ulju pržimo :tikvice, patlidžan, papriku ,luk,  jedno po jedno.  Kad je sve  gotovo, sve vratimo u šerpu, dodamo i oljušten seckani paradajz, beli luk ,so biber, koriander i ostavimo da paradajz pusti svoj sok,......i  gotovo je za oko cc.‚15-20 minuta . Sa seckanim peršunom serviramo, i po želji biberimo.

Ramstek pohovan u sezamu sa malo ulja peći po volji.

Čaša laganog crnog vina  bi dobro došla.........



A dessert pravi mađarski "réteš" sa citrusovanim  sirom ,sa jabukama  i sa cimentovanim šljivama.











Moja baka je uvek sama pravila kore  i uvek se setim kako na stolu ona raširi testo zatim oko stola u ruci smota višak....ne treba ni da  zatvorim oči da bi videla kako  je to ona  radila.
.Ja kupujem kore, ali gde ja kupujem istim metodom se sprema.  To je mala manufaktura -radionica a isto su tanke kore........samo nekoliko uličica od nas! Ko bi rekao tako sam daleko odselila  od bakine kuće i našla sam kore za " réteš" ?   neverovatno....

tako se razvlači testo


 
 
Kad stavljam voće unutra , seckam ga na  komadiće, od voća zavisi da li treba   i koliko sećera da se doda, uz jabuku sam  iscedila  pola limuna, za šljivu sam dodala cimet, a za sir vanilin secer i kore od limuna i pomarandži.

Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts with Thumbnails

Stamp