4. 8. 2010.

minestrone

Ovo je naša omiljena supa , kad smo još  imali vikendicu na Dunavu često sam kuvala  i naši gosti su bili  uvek jako zadavoljni sa njom ,no i  za nas  često spremam leti, ja mislim ovo je tipična letnja supa. Potebno je sveže povrće i začini i  na kraju dobijemo tu čuvenu italjansku supu , koja se , normalno ,  različito sprema  u različitim krajevima , znači razno povrće možete dodati ili oduzimati , ali obavezno ,da ima u supi  "kratko" testo  (penne,fussili ), parmezana, začini i malo vina.
Recept:
Treba malo sušenog rebra ,ili bilo koja sušena kost ,ili slanina ,koju malo istopim, i na tome izpržim tikvice,patlidžan,papriku,ja odmah u početku dodam i beli luk , listiće ruzmarina ,u ovom slučaju pre sto počne  da rumeni beli luk treba ga izvaditi ,inače ako izgori biće gorko i pokvariće celo jelo.Posle kad sipamo i vodu smemo vratiti i beli luk. Posle jos dodamo paradajza,zeller, boraniju ,kukuruz,vodu,so,biber,lovor,bosiljak,timjan, na tihoj vatri kuvamo dalje i damo vremena da se aroma raširi .Kada je već skoro gotova dodamo  testo i malo belog vina,kad posluzimo nudimo posebno parmezan.
1  tikvica
1 patlidžan
1  manji zeller
1-2  šargarepe
100 gr boranije
1  kukuruz
lovor
basiljak
timjan
ruzmarin
beli luk
100 gr testa
parmezan
1 dl belo vino
so,biber

slano palacinke
Palačinke ,to svi umeju da spreme ,ali " bacati" već ne, kad sam išla u školu imala sam drugara iz razgleda čiji je   tata bio poznati trener fudbalskog kluba ,mi njega nismo baš znali ,a znali smo da kad on peče palačinke  , palačine često se zalepe na plafonu .Posle je on  bio i selektor mađarske reprezentacije ,  a kako peče palačinke nemam vise informacija.Kasnije profesorica francuskog jezika je stalno  pričala o tome kad ode u penziju otvoriće palančinkarnicu kao što je videla u Francuskoj  ,gde prave i slane i slatke palacinke raznih vrsta.Da li  je teta Emma otvorila svoju palacinkarnicu ?




Danas sam spemila palačinke sa fileom od maka i limuna,a da testo bude letnje unutra sam iseckala kore  limuna i cveće od lavande i promešala.Ja uvek  koristim za pečenije palačinki  klassični tiganj koji sam nasledila od bake,to više vredi za mene od bilo kojeg modernog tiganja za pečenje palacinki.
A file spremam  od šlaga i umesam sa ceđenim limunom,seckanom korom od limuna ,a drugu palovinu sa makom, pošto je  šlag  već originalno sladak ne treba više sladiti. File sam ipak stavila u zamrzivač , ovo nije sladoled ali letos ipak prija hladno jesti , samo treba  paziti da ne bude pretvrd.
Slane palacinke sa mesom  sam spremila tako što seckani  isprženi svinjski file   sam promešala sa mileramom i vruć filovala  u palačike.

Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts with Thumbnails

Stamp