19. 9. 2010.



Pečurka..............  prijavila sam se na gastro igru,  tema je bila pečurka,  zadatak je trebalo ovog vikenda staviti na site. Jesen je, bilo je  i kiše i  sunca,   pečurka je odlična ideja, ali kad sam krenula  po pijacama primetila sam  pečuraka nema, to je  to. Dobro, ima  šampinjoni ali ovog puta želela sam nešto drugo. Sećam se kad sam sa Dedom išla   šumama, nalazili smo razne ukusne pečurke, najviše  karanfiliće. Ali to je bilo davno, ja sada ne bi smela sama da  tražim,  to je previše opasno. Ipak u velikom gradu  pijaca je mesto gde se nalaze pečurke; ako ih  ima. Išli smo i nekoliko puta na pijacu  kod Skadarlije, koja ima veoma dobru ponudu voća i povrća, ali našu korpu popunili smo svaki put svačim sem pečurkama. Bilo je samo sušenih i još  ni nade nema za promenu. A jednog dana, ipak našli smo ovu žutu pečurku, kome je  šešir  bez pravilnog oblika kao levak.
Lisičarka!
Cantharellus cibarius
Miris je jak, intenzivan, prijatan, možda  liči na kajsiju ili na papriku.

Odlučila sam da od njih  spremam naše jelo  za takmičenje ....

biftek sa lisičarkama i čokoladom

Biftek stavim u pac od crvenog vina,  ili tačnije sto  ja odmah posle kupovine  stavim u zamrzivač očišćeno i oprano  meso u određene porcije, i u vinu ostavim da se otopi u fržideru.
Meso ispržim sa svih strana na vrućem ulju od seme od grožđa na jakoj vatri, zatim smanjim vatru i dodam  pola od očišćenih pečurki i  usitnjenu zeleni  deo praziluka, pod poklopcem pečem ih  lepo zajedno  na tihoj vatri, solim  po malo i dodam šafrana, kad pečcurke puste  svoj sok, dodam i drugu polovinu pečurki, vino,  još malo pečem, isključim šporet i dodam usitnjenu ili rendanu čokoladu sa visokim  % kakaoa.

Služim  sa zelenim salatama  npr.  rukola, hrastov list i voćem kao grožđe, kruška, pomorandža...
Za prilog  jos i  žitarice  kao proso.

600 gr bifteka
250 gr lisičarki
zeleni deo praziluka
šafran
so
ulje od semenki grožđa
1 dl  crnog vina
30 gr crne čokolade
zelena salata
grožđe,kruška,pomorandža






















Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts with Thumbnails

Stamp