20. 10. 2010.

29.HOVENTA gastro sajam ,Budapest






Otvorio se  Međunarodni Sajam Hotelijerstva , Ugostiteljstva i Gastrotehnike u Budimpešti.
Hoventa   2010.Oktobar  19.-22.






Glavna tema je ovog puta :" HOTEL AND RESTAURANT DESIGN”.





Za vreme sajma  Mađarski  Naconalni Gastronomski Savez  organizuje glavnu probu-pripremu -za Svetsko Prvenstvo u Luksemburgu, za katogorije: nacionalna odrasli-, vojna-, i  nacionalna junior-, reprezentacija, zatim  takmičenje  za poslatičara godine i poslastičara juniora godine u čast  125-e godišnjice Doboš torte.





Doboš torta / Ruszwurm.
 Doboš torta  je hungarikum, njegov kreator je bio  Dobos C.József  (1847-1924) poznati poslastičar u Pešti. 1884. godine  spremio je ovaj slatkiš koji sada nosi njegovo ime.Cilj je bio da spremi takvu tortu koja  može dugo  trajati  bez modernog  tehničkog hlađenja, a da  ne gubi na  kvalitetu.
Za publiku je prikazano prvi put na  Državnoj Opštoj  Budimpeštanskoj Izložbi  1885-e. Među prve degustatore bili su  i Kraljica Elizabeth i  Franz Josif I. Posle je postala  poznata  u celoj Evropi  kao doboš torta. Razlikovala se  od ostalih torti na koje je navikla publika. Razlikovala se po svojoj jednostavnošću i  eleganciji, tada su bile popularne torte  sa spratovima i bogato dekorisane. Druga tajna je bio  krem od putera,  koji  tada nije  bio poznat, torte su spremane sa  kuvanim kremovima ili sa šlagom. Tako i  čokoladni  puter krem  i testo je bilo originalno njegovo otkriće. Po legendama  momak koji je pravio puter  je pogrešio i umesto soli stavio je šećer  u činiju gde je pravio puter. Ova greška otvorila je put za nov  način spemanja slatkiša i on  je kreirao svoju čuvenu tortu.
Dobos C. József   je   putovao po celoj Evropi  da raširi svoju tortu. Recept je bio tajna i  nikom nije predat, poslastičari  su pokušavali  da otkriju  tajnu ove torte bez uspeha. Donosili su je  na  kočijama  na silnom ledu u razne gradove po celoj Evropi iz njihovim manufakturama dobos tortu. . U 1906-oj pošto nije hteo više da  radi predao je   čuveni recept i dao pravo da svi članovi Zajednice Poslastičara  i Proizvođača Medenih Kolača, mogu da koriste.
Danas u celom svetu  je poznata  doboš torta sa malim razlikama i ima oko 100 vrsta.







Biće  i raznih prezentacija  barova, barmiksera u Welcome desku, Futur Gastro štand  i  degustacija   u "Borsziget"( ostrvo vina ) na    29. HOVENTA.





informacije i online prodaja karata :: http://www.hoventa.hu/






novosti   u 2010 godine :
•HOTEL DESIGN
•centralna pažnja : kulturna terasa


Prateći događaji :

•kuhinja scena
•Forum poslastičarnica
•Catering Management Fórum

•HOVENTA Gourmet Festival

•Energiamonitor Fórum

•takmicenje  poslastičara, izložba pekara
 
Tematski dani:

•dan događaja
•dan mađarskih vina

2 коментара:

  1. Pa da li je moguće da ja tek sad nalazim ovaj blog, a mislila sam da sam sve otkrila. O tako mi je drago. Doboš torta je sveta stvar u familiji moga muža i njegova mama je pravi sa 20 kora. Još nisam tome dorasla, terala sam do 12 kora i to je to. Pitanje, pošto imam blogroll pa sam blogove svrstala po zemljama u koju zemlju tebe da svrstam ili da ostaneš u kategoriji nesvrstanih po želji! Pozdrav iz Zemuna!

    ОдговориИзбриши
  2. Jelena,srećna sam što si došla na moj blog u ovom momentu kad je tema "za tebe ".Ja sam iz Mađarske i moj maternji jezik je mađarski imam i drugi blog na mađarskom www.rozmaringesibolya.blogspot.com,a pošto sada živim u Beogradu ,pišem i na srpkom ,ti odluči a li pripada mi blog u kategoriju mađarskih ili srpskih, kao stanac (???)
    pozdrav

    ОдговориИзбриши

Related Posts with Thumbnails

Stamp