17. 11. 2010.

Sacher torta

.





Bila je i torta na rođendanu, sacher u varijaciji gusara.

Svi volimo, a nije prekomplikovano za spremanje i u ovim novembarskim blagim danima, lagano  podnosimo, a  "sigurno" nema krema...  i mogla bi još dalje da nabrajam prednosti  za (zaher) sacher.


Toliko smo tu tortu  zavoleli   zadnjih godina  , tako da smo jednog februarskog dana  rešili  da isprobamo i  original,   krenuli smo a Beč u Sacher na kafu  i obavezno da jedemo i sacher tortu.




Ovu posetu pamtićemo dugo, na žalost nije ispala toliko dobra kako smo palanirali. Prošlo je toliko  godina ( možda vec  tri ili četiri godine ) i mogla bi da zaboravim, ali nekako  imam gorki  ukus kad se setim. No nije sa tortom bilo  problema, ona je bila odlična, možda za mene malo slađa nego što bi volela, a  i  mogla bi i šlag da preskočim, ali ovo je bio pravi sacher .Ali  šta je bio problem? Atmosfera mi je  nedostajala za ovaj čuveni slatkiš!Još i danas sam razočarana kad pomislim na to ...
Čim  smo stigli, po uspomena mojih doživljaja iz detinjstva, izabrala sam jedan prijatan ćošak u salonu gde mozemo da pričamo, odmorimo i   da pokažem malo mom sinu u kojoj atmosferi sam porasla. No za nekoliko minuta odletela je moja iluzija, čim je došla hostesa, čiji je  zadatak bio  da nas prati do stola,.Qna nas je vodila kroz salon  na ulicu  u zatvorenu terasu koja je bila prepuna i služila specijalno za turiste.Bez veze sam probala objasniti da se meni tamo unutra  sviđa, da ja tamo hoću  da užinam, da pijem svoju kafu ...rekla je da to ima, sviđalo mi se to ili ne. No meni se nije  sviđalo, ali zbog porodice ( bili smo već jako umorni  posle duge šetnje i da ne bi jurili  drugo mesto za kafu)  -nažalost -prihvatila sam ponuđen sto. Mada je prošlo toliko godina još imam neprijatnu uspomenu.
Kod Sachera  sigurno nećemo skoro !


 Sacher torta  kako je ja spremam
potrebno je:


  • 5 jaja
  • 5 dkg brasna
  • 5 dkg skroba
  • 5 dkg mlevenog badema
  • prašak za pecivo
  • so
  • 12,5 dkg šećera
  • vanila
  • 20 dkg domaćeg džema od kajsija
  • 15 dkg kvalitetne čokolade  sa visokim sadržajem kakaoa!!!
  • ili holland kakao-prašak

  •  za preliv torte jos  20 dkg čokolade  sa visokim sadržajem kakaoa


Iz oprezno opranih i dezinfikovanih jaja odvojimo belanca  i sa 2/3 šećera i malo soli  umutimo trvdu penu.
I sa žumancima isto sa ostatkom šećera. Buter sa iseckanom čokoladom oprezno otopimo. Najbolje nad vrućom vodom : stavimo u velikoj šerpi vodu da kuvamo nad njom u drugoj činiji čokoladu sa buterom i  mešamo nonstop.Veoma  bitno  da temperatura ne sme da bude  prejaka.
(ako imamo dovoljno iskustva ili smo hrabri možemo i probati  drugačije, ja naprimer , na šporetu uključim ringlu na maksimum, nekoliko minuta,  zatim isključim i  dok se hladi u šerpi sa debelim dnom permanentno mešam čokoladu) nevalja ako je  pretoplo!
Otopljenu čokoladu  dodam u krem od žumanaca, još i brašno, mleven  badem,vaniliu i skrob sa praškom za pecivo, na kraju još penu od belanaca i  oprezno  umešam i pazim da ne lomim penu.
Formu za tortu pripremimo, stavimo papir za pečenje, punimo sa testom i u zagrejanoj  rerni  bez vlage pečemo na 180 stepeni oko 45 minuta, posle  ostavimo u isključenoj rerni tortu još 15 minuta.

Zagrejemo džem i na cediljku presujemo, može direktno pod čokoladom da stavim ili  ako odlucim da u tortu stavim tada je  presečem tako da 2/3 ostane dole.Mažemo sa džemom tortu. Stavim na svoje mesto  gornji deo torte. Čokoladu kao i pre otopimo, ali sada bez putera, ako baš želimo minimalno smemo da dodamo, ali moramo da pazimo jer od putera biće mekana čokolada i neće da "puca" pod  jezikom


Figure su pravljene  od čokalade "plasteline"
.... čamac, pijani gusar,  merdevine, kormilo , još  i psi , šta na gusarskom brodu imaju i (???) psi , tako mi je rekao sin.
Na rođendanskoj torti pod je od bele čokolade bojen sa karamelom, a fasada  od  crni čokaolade. 





Ova torta je spremana sa duplim materijalom

Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts with Thumbnails

Stamp