19. 12. 2010.

Hókifli = snežnene kiflice


Napolje pada sneg skoro je sve belo, još malo će božić, a ovih dana imendani su  moje bake i  tetke.Tetka bi  mi uvek spremala ove  kolačiće. Pakovala  ih je  oprezno u kutiju i  dala mi ih pre nego što  sam krenula kući, za put, kao da toliko daleko sam putovala  iz Budima  u Peštu,  sa jednog dela grada  u drugi, ali ona je  uvek htela  da me  čuva i  zaštiti, gledala me je  da li sam mršava i   da li jedem dobro ? Ove kiflice se mogu filovati  i sa makom, orahom kao i  džemom ili kestenom. Lagano se spremaju.

za" hókifli"

400 gr brašna
250 gr margarina
među prstima  soli
2 dl kisele pavlake
za fil: gust džem ili mak ili orah ili  kesten pire











Da ne zaboravim ove kolačiće sada spremam za praznik, pustim neku prijatanu božićnu muziku, i kad radim mislim na moje, planiram  sledeće dane  pod jelkom i pripremama za božićne dane.










Brašno sipam na radni sto, okružim sa usitnjenim margarinom, u sredini  stavim   kiselu pavlaku, malo soli i mesim  flexibilno testo. Podelim  na tri dela, ostavim  da odmori malo na hladnom mestu. Radni sto sa malo brašna prokrijem,  raširim testo  3 mm debljine  i pravim krugove  koje punim  sa filom koji želimo, umotamo, formiramo kifle ,krajeve malo pritisnemo, da fil ne bi pebegao, i stavim na pleh koji vec sa papirom za pečenje je  pripremljen.
Pecem  cc.15 minuta  u  zagrejenoj rerni na 180 stepeni.




Još dok je toplo  uvrtim sa vanilinim šećerom.

Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts with Thumbnails

Stamp