11. 5. 2013.

Pijaca

Volite li pijacu ?  Ja je obožam!  Zato se  i redovno vraćam na tu temu.
Ako  ste turista, preporučujem obavezno da  posetite i lokalnu pijacu, a zato što  ne nožemo stalno biti turisti   nađite  u vašoj blizini  pijacu i uživajte u njoj.

Dok ne nađete vašu omiljenu pijacu evo moje foto  reportaže:


Obicna subota  u Beogradu.


Proleće je,  možda je  malo toplije nego obicno, ali je podnošljivo, nista  i niko me  ne može zaustaviti da ne   počnem  dan  sa pijacom ( na pijaci).



 Mi redovno idemo na pijacu Banovo Brdo, ali  ponekad  svratimo i  na Novo Beogradsku kao i
 na Dorćolsku .

Moram da priznam  subotom je najbolji izbor po pijacama, mada sam ja  protiv da se  vikend provodi  na pijaci i u kupovini ..., ali nemam izbora.

Neobični ambijent, ako idem bez deteta,   svi  pitaju za njega i to, kao za svaku majku, veoma prija . U drugim zemljama, sigurna sam,
ni u  jednom glavnom gradu ne bi osetili takvu atmosferu kao  ovde.

Ovo sam već spomenula na  ovom blogu,  ali sam   sada  morala  opet poniviti.

Na  beogradskim piacama i cenkanje  je obevezno i to doprinosi celokupnom užitku !



Maj je, već  ima jagoda,  pojavio se grašak,  zelene salate  ima  svuda, na tezgama su vezice trešnji ...
Mladi luk i beli luk, na moju žalost, već nije toliko tanak, pojavili su se  i mladi krompirići...ima paradajza ( verovatno je još   uvozni ).



Raznobojnost, šarenilo, karakteristična buka ....
i biće jos šarenenije za par dana ....

Ja obicno tražim  proizvođače koji sami  proizvode i nose  povrće i voće, i nalazim ih  redovno.
Moje strare bake iz Ritopeka i Zaklopače dolaze  celu godinu i kada je vruće leti kao i kad je  hladno zimi, ali već imaju i privremene zamene: sin, snaja... i na žalost u tim periodima ih ne vidim .


kad već i unuk pomaže moram i njega  da slikam



Jedina svar,  koja  mi se ne sviđa jesu  plastične kese u kojim pakuju. Nema navike da  domaćice idu sa pletenim korpama, tekstilnim  torbama .., u kojim se  ne  lomi voce i povrće ali se luftira, dok se u plastičnim kesama presuje svojom težinom, lomi, o čuvanju priroda da ne pričamo.
Za oči je sigurno privlačnije, ali  nije toliko dobro što prevše na  pijacama  povrće na nekim tezgama stoji pod vodom, gde se  lepo ispiraju i  minerali .... moja preporuka uzmite što manje utopljenu robu.



Zanivjivosti :

Skoro smo posetili  Ugostiteljski i trgovački muzej u Budimpešti i tamo su izlozene  vage koje se ovde još koriste na pijacama, tamo su već istorija a  ovde je svakodnevna  stvar.......
Ne zaboravite ako kupujete na pijacama, sigurno su stvari svežije nego ako  uzimate   u  supemarketima, manje putuje  roba i zato ima više minerala i vitamina koji se mogu na putu  smanjivati/izgubiti .

Nije baš bez veze kad  čujete uzmite domaće, a  ne uvozno.  Ima nešto u tome .


 

Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts with Thumbnails

Stamp