24. 11. 2010.

Patlidžan na arabski nacin




Popuniti patlidžan sa orahom, kapia paprikom, belim lukom  i sve ovo sakriti u maslinovo ulje  i već  je gotovo  ovo arabsko predjelo  ili meze, tačno ni ime njegovo ne znam, jela sam prvi put  davno pre mnogo godina. Recept od mojeg sirijskog prijatalja, on  ga je doneo u Evropu kad je došao da studira a ispitivanje raka na onkološkom institutu u Budimpešti. Dugo je ostao tamo  sada čujem da je rešio da ide nazad, ali ko zna da li će ikad stići u Siriju, jer prvo  ima posla u Americi. Dr Hana  zahvalujemo ti na receptu,sećaćemo se tebe....




Ovog leta  našla sam male patlidžane na pijaci, odmah sam se setila, kupila i  počela sam da spremam. Sad  je već zrelo možemo da i jedemo.


Trebaju sasvim mali patlidžani, koje nisam uspevala da nađem,  koji taman udobno ulaze u teglu. Tako imamo  samo po jedan komad koji ne moramo da seckamo kada nudimo. Kako  spremiti ?
Treba da sečemo  duboko po dužini i tu ćemo da punimo.


Stavimo vodu da se kuva i  čim provri na 10 minuta stavimo u vodu patlidžane, izvadimo ih i dobro cedimo
(u veću činiju  stavimo cediljku unutra patlidžane i nešto teško preko toga).


Jako solimo, tako hoce jos više da pusti vodu  i opet cedimo. Kada smo iscedili  pocinjemo da punimo sa filom: sitno seckani beli  luk, orah, paprika. Dobro napunimo,  stavimo u teglu punjene patlidžane i prelivamo sa maslinovim uljem, pazimo da svuda bude  a na vrh isto, ali da ne bude prepuna tegla, zato što će vremenom  nivo ulja rasti.



Gotovo je  otprilike za mesec dana

1 коментар:

Related Posts with Thumbnails

Stamp