4. 11. 2010.

kesten




Sada u jesen nema ništa  bolje od pečenog kestena !

Setim se kada sam bila devojčica, na Bulvaru u Budimpešti često sam šetala sa roditeljima i  kupovali smo  uvek  i kesten .Po jedan smo stavljali  i u rukavicama da zagreje  mi  ruku. Sada ne zman kakva je situacija  u bulvaru, a setim se Beča  isti miris i  atmosfera kao nekad, samo promenjene uloge ja sam majka i imam sina kome kupujem pečeni kesten  da stavlja  u rukavicu da zagreje   ruku .
Često  spremam i kući pečeni  kesten, narucito od kada sam kupila  specialnu tiganj za pečenje kestena .
Izvanredna užina sa toplim čajem .
Kesten je bogat sa mineralima, kaliumom, fosforom, magnezijumom i ne samo hranljiv već  i ukusan i svi ga volimo.







Da ovo je džem od kestena ! 
Ja  do skoro nisam ni znala da postoji, otkrila sam  na degustatciji, prodaje se u ovim simpatičnim teglama. Brzo smo zavoleli.
Našla sam i recept za to, pa  ako neko želi sam da spema može ovako:


700 gr kesten
2 lista lovora
šećer
kafena kasika ruma
vanilin šećer
štapic cimeta
so


U malo slanoj vodi sa lovorovim listom stavimo isceckan kesten  da se kuva. Zatim cedimo, čistimo i isto  toliko šećera dodajemo  kao i kestena,  u čistoj šerpi na tihoj vatri počnemo da kuvamo, dodamo  začine,  to znaci: vanilin šećer i cimet, sat vremena kuvamo tako. Kada je već dovoljno gust sipamo  u oprezno pripremjene čiste tegle, isprskamo sa rumom zatvorimo i  okrenimo ih naglavačke 5 -10 minuta. Zatim ostavim ih na toplom mestu kao  obicno  kad kuvamo  variva, dzem.Ja  u zadnje vreme stavim ih u  torbu frižider dok se ne ohladi skroz .

Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts with Thumbnails

Stamp